۵ دی ۱۳۸۵، ۱۹:۵۲

محقق دانشگاه جانز هاپکینز ؛

استفاده از انرژی هسته ای برای ایران ضروری است

استفاده از انرژی هسته ای برای ایران ضروری است

یک محقق دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که با توجه به ذخایر رو به اتمام نفت ایران، استفاده از انرژی هسته ای برای این کشور منطقی و درست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "راجر استرن" که در زمینه  مسائل مربوط به سوخت و نفت مطالعاتی انجام داده در گفتگویی اعلام داشت : با توجه به اینکه صادرات نفت می تواند تا 8 سال دیگر قطع شود لذا درخواست ایران برای بهره برداری از انرژی هسته ای درخواستی منطقی و درست است.

استرن می گوید : سرمایه گذاری در تولید نفت ایران برای خنثی کردن و بی اثر نمودن کاهش حوزه های نفتی کافی نیست  و رشد انفجاری تقاضا در داخل نیز این مسئله را تشدید کرده است.

وی در یک گفتگوی تلفنی با رویترز می گوید: من بر این باورم که ایران تا 8 سال دیگر، نفتی (برای صادرات) نخواهد داشت و آنها تمام نفت را برای نیازهای خودشان مصرف خواهند کرد.

وی همچنین در تحلیلی که در آخرین صورت جلسه "علوم آکادمی ملی" منتشر شده می نویسد: دولت ایران می تواند از کاهش صادرات به لحاظ سیاسی آسیب ببیند.

به گفته این استاد دانشگاه آمریکایی، طی 5 سال آینده صادرات نفت ایران ممکن است کمتر از نیمی از سطح فعلی آن باشد و تا 15 سال می تواند به صفر تنزل پیدا کند.

کد خبر 427174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha